Nel giardino segreto della memoria storica

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 Nell’imprevedibile distesa del proprio divenire collettivo, ogni popolo cura con riguardo il giardino segreto della memoria storica. La mutevole successione delle epoche, delle ere impone alle comunità nazionali la valorizzazione della dimensione dell’intimità, dell’identità condivisa, del ricordo dove poter riassaporare il gusto autentico ed originario del vivere sociale.

 I festeggiamenti in onore dei 150 anni dell’unità d’Italia obbediscono alla logica celebrativa del “passato comune”, principio di coesione, di unione, di riconoscimento generale e vicendevole tra gli individui che appartengono  ad  una stessa nazione. iRS, dal suo punto di vista indipendentista e soveranista, è fortemente convinto della valenza universale di tale propensione: tutti i popoli hanno diritto a ritrovarsi,  riscoprendosi nell’apprendimento e nella commemorazione delle proprie origini comunitarie.

 Una collettività senza storia è un’aggregazione inconsapevole ed ignara. Solo la conoscenza, in essa,  può produrre coscienza, solo la coscienza può generare resistenza, nel cuore e nella mente, capacità di discernimento e competenza critica. Non a caso, tappa fondamentale di qualunque processo di colonizzazione è la rimozione violenta della memoria storica presso il popolo vinto: una comunità che non ricorda di essere stata libera codifica unicamente il presente subalterno come veritiero, giusto e possibile.

  La gente di Sardegna ha sperimentato, specie negli ultimi sessant’anni, tutta la cieca brutalità della snazionalizzazione, dell’occultamento della storia patria, della cancellazione coatta della propria lingua sui banchi di scuola, nei pubblici uffici, sotto l’incessante bombardamento dei mass-media. Il nostro giardino segreto ha rischiato di seccare circondato dalle impietose fiamme del genocidio culturale.

 Lungi dal voler creare un’etica dell’odio sulla scorta delle vicissitudini storiche, iRS, al contrario, è consapevole della centralità del ricordo nell’edificazione di una coscienza nazionale matura e compiuta. Riappacificarsi con il passato comune, capirlo, interpretarlo e digerirlo totu umpare è il preambolo necessario  di qualunque progettualità che abbia come soggetto il nostro popolo.

 Dobbiamo imparare la nostra storia, è un nostro diritto. E’ tempo di raccontarcela, di tramandarcela, di emozionarci nel sentirla. Scopriremo che nel 1802 due grandi uomini di Sardegna, Francesco Sanna Corda e Francesco Cilocco, sopportando privazioni, umiliazioni e torture di ogni sorta, hanno dato la vita con coraggio per la Libera Repubblica di Sardegna. Forse qualcuno li ricorda? Forse qualcuno li celebra?

 Le istituzioni governative isolane sono invece prese dalla frenesia di non sfigurare in sfarzo e in slancio patriottico nei festeggiamenti del centocinquantesimo con le restanti regioni d’Italia. Il rinnegamento della propria identità per la migliorativa integrazione all’Italia, del resto, è il leitmotiv della cultura autonomista ed ogni contingenza lo conferma.

 Con rispetto, lasciamo che gli italiani lavorino i loro personali luoghi del cuore. Sta a noi, Popolo Sardo, coltivare con premura il giardino segreto della nostra memoria storica per raccogliere, nella calda primavera dell’indipendenza, frutti maturi di libertà.

Fintzas a s’indipendentzia!

 Antoni Flore

In su giardinu segretu de sa memòria istòrica

 In s’iscuridade de su tempus benidore, onni pòpulu contivìgiat cun coidadu su giardinu de sa memòria istòrica. S’alternàntzia de sas èpocas imponit a sas comunidades natzionales s’abaloramentu de sa dimensione de s’intimidade, de s’identidade cundivisa, de s’ammentu, ue pòder torrare a intèndere cuddos sabores autènticos e originàrios de su vìvere sotziale.

 Sos afestamentos in onore de sos 150 annos de s’unidade italiana, rispòndent a sa lògica tzelebrativa de su “passadu comune”, printzìpiu de coesione, de unione, de reconnoschèntzia generale e mùtua intre sos individuos chi apartenint a una matessi natzione. iRS, dae su puntu de vista indipendentista, est cumbintu meda de su balore universale de custa tendèntzia: totu sos pòpulos ant su deretu de s’agatare, iscobrèndesi in sa cumprensione e in sa cummemoratzione de sas orìgines comunitàrias pròpias.

 Una culletividade chentza istòria est un’agrupamentu insensadu e incuscente. Solu in sa connoschèntzia si podet prodùere cuscèntzia chi gènerat, in su coro e in sa mente, resistèntzia, sabiduria e cumpetèntzia crìtica. No est unu casu chi su protzessu de colonizatzione si basat subra s’annichilimentu violentu de sa memòria istòrica a dannu de su pòpulu asservidu: una comunidade chi no s’ammentat de èssere istada lìbera, codìficat  unicamente su presente subalternu comente ùnica veridade giusta e possìbile.

 Sa gente de Sardigna at isperimentadu, in particulare in custos sessant’annos, tota sa maldade de sa disnatzionalizatzione, de s’ocultamentu de s’istòria de sa patria, de sa abolitzione de sa limba sarda in s’iscola e in sos ofìtzios pùblicos, suta su bombardamentu continu de sos mèdios de comunicatzione. Su giardinu nostru fiat a proa a si sicare inghiriadu dae fiamas iscanidas e disapiedadas de su genocìdiu culturale.

 Cun custu non si cheret creare òdiu legitimadu dae sos fatos istòricos ca iRS, a contràriu, ischit s’importàntzia de sa tzentralidade de s’ammentu pro pòder fraigare una cuscèntzia natzionale madura e cumprida.

Torrare in paghe cun su passadu comune pro lu cumprèndere, l’interpretare e pro lu dirìgere, est s’introduida netzessària de calesisiet progetu chi epet, comente sogetu, su pòpulu nostru.

 Depimus imparare s’istòria nostra ca est arribadu su tempus pro nos la contare emotzionèndenos e pro la tramandare cun dovere. Amus a iscobèrrer chi in su 1802 b’at àpidu duos òmines mannos de Sardigna, Frantziscu Sanna Corda e Frantziscu Cilocco, chi, aguantende privatziones, umiliatziones e torturas de onni tipu, ant dadu sa vida cun balentia pro sa Lìbera Repùblica de Sardigna. Esistit carchi cummemoratzione de custos? E nois, s nos los ammentamus?

 Cuntrariamente, sas istitutziones guvernativas isolanas sunt totu leadas a non bènnere a mancu a su sentimentu patriòticu de sos afestamentos de su 150° annos cun sas àteras regiones italianas. Su rinnegu de s’identidade pròpia, pro una integratzione perfeta cun s’Itàlia, est su motivu condutore de sa cultura autonomista.

 Cun rispetu, lassamus chi sos italianos traballent sos logos sentimentales issoro. Dipendet dae nois, Pòpulu Sardu, contivigiare cun coidadu su giardinu segretu de sa memòria istòrica nostra pro acabidare, in su beranu caente de s’indipendèntzia, fruta madura de libertade.

 Fintzas a s’indipendentzia!

Antoni Flore

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