iRS presenta “S’iscola Sarda sperimentali”

0

Nois tenimus su desìgiu de ispainare sa limba nostra, s’istòria nostra e sa cultura nostra.

Amus finas su desìgiu de nche colare totus sas chistiones de oe subra de s’educatzione a manera de cumentzare a bìdere unu caminu cara a sa semplitzidade espositiva e propositiva. Oe si unu cheret intrare in su mundu de s’istrutzione si perdet deretu in siglas, graduatòrias e mala organizatzione, posca, cando s’intrat in su mundu de su traballu agatat: istruturas iscolàsticas chi pro su noranta pro chentu sunt foras de norma, àulas ispetzìficas chi mancant, personale adatu chi mancat, materiale chi servit e non b’est.

In custa manera si cumentzat a vìvere cussu protzessu lenu fatu de delegas chi nche leat s’iscola a sa derruta. Sunt pagos sos mastros chi galu oe resurtant a tzuntzullare su desìgiu de aplicatzione e de connoschèntzia.

Dae un’analisi fata in sas iscolas sardas, sa risposta, chi essit a pìgiu dae sos programmas chi leant in cussidèriu argumentos comente cussu de s’identidade sarda, est cussa de s’emergèntzia de su connòschere.

Identidade nostra: mutimus gasi cussu patrimòniu chi paritzos non connoschent, chi est amuntadu e non podet afortigare sa presèntzia de giòvanos meda in cust’ìsula; oe b’at istudentes chi lassant s’iscola e faghent a manera chi in Sardigna bi siat su record europeu de disinteressu formativu.

Su prus de sos giòvanos essint a foras ca no ant unu traballu e lassant s’iscola. Su sistema iscolàsticu italianu est betzu, est de s’otighentos, pro custa resone non naschent interessos nos; sos mastros sunt comente paralizados, sena chirca, sena agiornamentu, male pagados e precàrios, custu produet una casta de imparu chi no agradat imbetzes de dare un’imparu chi siat sa base pro sas generatziones noas.

Tocat de investire risorsas ispetzìficas pro custos obietivos, chi punnent a una terra lìbera e soverana in domo sua. Nois andamus prus a dae in antis rispetu a sas lamentas e a sa mala istrutzione pùblica de oe chi produet crititzidades, paga preparatzione e educatzione tzivile.

Devimus àere su coràgiu de andare paris cun su tempus e custu est su tempus de s’iscola sarda sperimentali.

**********************************************************************

Versione in italiano

**********************************************************************

Abbiamo un desiderio comune che è quello di divulgare la nostra lingua, la nostra storia, la nostra cultura.

Ne abbiamo un altro che è quello di oltrepassare le contorsioni delle analisi sull’educazione odierna e l’alternarsi delle fallimentari riforme, regolarmente imposte da inesperti che non hanno mai lavorato in ambito scolastico, per intravedere uno sbocco nella semplicità espositiva e propositiva.

Chiunque voglia accedere al mondo dell’istruzione, da subito si perde in sigle, graduatorie, inefficienze organizzative. Quando poi entra nel lavoro reale, l’inadeguatezza delle strutture scolastiche al novanta per cento fuori norma, la mancanza di aule specifiche, del personale adeguato, dei materiali indispensabili, inizia a vivere quell’assorbimento lento fatto di deleghe e demotivazioni che costituiscono la fatiscenza della scuola sarda attuale. Sono pochi i docenti ancora capaci di sollecitare il desiderio di sapienza e applicazione.

C’è però in Sardegna una nuova emergenza conoscitiva e lo deduciamo dalle risposte positive che provengono dalle scuole in cui i programmi affrontano argomenti riguardanti la nostra identità.

Chiamiamo così quel patrimonio misconosciuto o soffocato che non può che rafforzare invece la presenza di tanti giovani in quest’isola, studenti e studentesse che al contrario abbandonano la scuola, consegnandoci il più alto record europeo del disinteresse formativo. Oppure emigrano per disoccupazione dopo un ciclo scolastico concluso.

L’impostazione ottocentesca della scuola italiana, il ristagno che impedisce nuovi ingressi operativi, un corpo docente ingessato, senza ricerca né aggiornamento, sottopagato, precarizzato, burocratizzato, hanno reso l’apprendimento sgradevole, laddove l’insegnamento dovrebbe rappresentare il fulcro e la fucina elaborativa per le nuove generazioni.

Acquisire strumenti per la coscienza di sé, significa creare solide matrici culturali, aperte al mondo.

Si tratta di investire per questi obiettivi risorse specifiche, mirate a una terra libera e sovrana in casa propria. Noi andiamo oltre le lamentele e un insano masochismo che travolgono l’istruzione pubblica, produttrice di forti criticità, scarsa preparazione e assenza di educazione civile.

Dobbiamo avere il coraggio di andare al passo con i tempi e questo è il tempo de “S’Iscola Sarda Sperimentale”.

iRS – indipendentzia Republica de Sardigna

SFOGLIA IL DOCUMENTO ONLINE E SCARICALO IN PDF

SRDhttp://issuu.com/irs_imprenta/docs/s_iscola_sarda_sardu

ITAhttp://issuu.com/irs_imprenta/docs/s_iscola_sarda_italiano

Share.

Leave A Reply